along punya story ! "aLoNg PuNyA sToRy": sinar cinta

Halaman

along punya story

Selasa, 28 Februari 2012

sinar cinta



“sedalam lautan,seluas angkasa,begitulah cintaku padamu”ungkapan klasik perasaan hati.
Namun aku kiranya tak perlu bicara, biar aku membisu dari sejuta kata.
Mampukah kau meneka hatiku andai aku diam? Kekadang akal berkata pada mata; lihatlah pada hatimu, dan hati pula berbisik pada mulut ; hamburkan kata cintamu pada dia..
Telinga yang sempurna mampu dibuai leka dengan kata cinta yang indah,cinta yang datang ibarat fantasi…
Namun ia juga harapan pada hati yang pernah tewas pada lubuk kemesraan lalu mencorakkan 1000 tangis di potret hidupku.

Kadangkala jiwaku masih dihasut sejarah lalu. Berbaloikah aku terima sinaranmu? Berbaloikah ku anggap kau harapan terakhirku?

Katakanlah ianya berbaloi. Sememangnya..aku masih bersembunyi di balik tabir ketakutan dan kedukaan. Kerana cinta bagiku sentiasa datang dan pergi tanpa ku pinta. Cinta tidak dapat dilihat. 
Namun, indah jika dirasa.. Tapi kadangkala panahannya amat memeritkan.
Hidup ini sungguh misteri,pelik dan penuh rahsia. Cinta sejati cuma sebahagiaan dari hidup.
Namun, tatkala badai kekeliruan makin menggila, Cuma satu yang ku pasti masih tegak bediri; iaitu…paksi penantian.
Penantian terhadap pertemuan kita. Penantian terhadap segalanya…
Pesanku padamu dan juga diriku, jangan kita biarkan masa pergi membawa segala milik kita ,kerna ku impikan sinar itu manjadi teman kita selamanya...

Harapan ku moga kau dapat menyingkap tabir kejujuran ku.
Segala pasir persoalan mungkin akan berterbangan..
dan berkumpul semula membentuk istana kesetiaan idaman mu. 
Atau ini semua cuma andaian dari jiwaku yang sentiasa kosong. 

Kekadang mindaku di bayangi keraguan, dapatkah sinar kita akan menjadi teman kita selamanya?
Ya…mungkin juga.. Itulah harapan halusku di dunia yang kian gersang dari kebenaran ini..
Sebenarnya, aku masih mencari kebenaran.. 
Dan kejujuran cinta.. Kau atau aku, tidak pernah mengharap tangis hadir menemani kesepian dalam drama realiti ini.
Meski aku yang masih tercari erti kehidupan ini semua.. Tapi sampai bila?
Mungkin sampai akhir hayatku..

Satu saja yang ku pinta darimu..iaitu; kebenaran.. Bukan kebenaran selepas ada penipuan..
Kerana.. Aku inginkan cahaya cinta yang kau sinari ini, tak pernah malap..
Ketenangan yang kau hujani moga akan menjadi temanku di akhir masa kehidupanku ini..
Tiada kata yang lebih berharga yang ingin ku lontarkan selain ‘terima kasih’ kerna hadir dalam hidupku..


Terima Kasih Kerana Membaca Entry Along ! Like Kalau Suka !

Tiada ulasan:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...



 
Copyright © . All Right Reserved by along slumber